Palmarès 2022

Premi al millor Llargmetratge del CLAM 2022:
A love song, de Max Walker-Silverman.

Premi Fundació La Caixa:
El agua, d’Elena López Riera.

Premi Toni Serra:
The natural history of destruction, de Sergei Loznitsa.

Premi al millor Curtmetratge:
She’s the protagonist, de Sarah Carlot Jaber.

Premi INSERT:
A grandes problemas, grandes soluciones, de la Fundació MAP de Ripoll.

Premi del Públic:
Living, d’Oliver Hermanus

Premi d'Honor:
Jaime Rosales

Premi d'Honor:
Isaki Lacuesta

A love song, millor film d’un CLAM multitudinari. El film de Max Walker-Silverman surt victoriós d’un festival que bat rècords d’assistència i de suport mediàtic

La pel·lícula A love song de Max Walker-Silverman ha rebut el premi al millor film en la divuitena edició del Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya. El palmarès del CLAM d’enguany, que s’ha fet públic aquest dissabte al migdia als cinemes Bages Centre de Manresa ha reconegut també les cintes El agua d’Elena López Riera amb el premi Fundació La Caixa i The natural history of destruction de Sergei Losnitza amb el recentment creat premi Toni Serra.

El proper diumenge es tancarà una edició del CLAM que marca un abans i un després en el certamen bagenc. Des de la seva estrena el divendres 23, l’ organització ha necessitat adaptar-se a una demanda creixent d’espectadors, com en la sessió inaugural de La nuit du 12, plena fins a la bandera. Durant aquests dies, la Sala 7 del Cinemes Bages Centre s’ha vist substituïda en la majoria de les sessions per la Sala 1 davant la necessitat d’augmentar l’aforament. A falta de reunir les dades de les dues darreres jornades, el CLAM espera haver multiplicat per 10 els espectadors de l’anterior edició.

La organització vol fer un agraïment especial als espectadors i els mitjans de comunicació no només per la seva presència al festival, sinó pel seu entusiasme i per la seva complicitat. Aquesta impressió també ha arribat als equips de jurats, dels quals exposem a continuació els veredictes dels diferents guardons.

El jurat de la Secció Oficial a competició de llargmetratges, integrat en la presidència per l’actriu Maria Molins, i també per la guionista i dramaturga Marta Buchaca, la directora Zaina Carmona, el compositor Francesc Gener, la periodista Núria Vidal i el crític de
cinema Manu Yáñez han decidit atorgar:

El PREMI AL MILLOR FILM DEL CLAM 2022 a A love song, de Max Walker-Silverman, “per la seva honestedat, mirada poètica i valentia a l’hora de donar protagonisme absolut a una dona en la seva vellesa. L’actriu, amb les seves arrugues en el rostre, es converteix en l’autèntic paisatge del film”.

A continuació també concedeixen el PREMI FUNDACIÓ LA CAIXA als valors humans a El agua, d’Elena López Riera, “per l’aposta d’explicar d’una forma original la història de tres dones de tres generacions, a través d’una conjunció de realisme i una màgia arrelada a la tradició local”.

Per finalitzar atorguen el PREMI TONI SERRA al film més innovador a The natural history of destruction, de Sergei Loznitsa, “per com construeix a través de material d’arxiu el relat de la destrucció a través d’una nova mirada, donant protagonisme a recursos de ficció sonora i utilitzant plans que no solen aparèixer en documentals bèl·lics”.

© CLAM 2022